Учнівська молодь Ставищанської ЗОШ І-ІІІ ст. та Брусилівського ліцею №1 ім. І. І. Огієнка цими днями під час профорієнтаційних занять з фахівцем служби зайнятості визначали сферу своїх інтересів, мотиви, які керують ними при виборі майбутньої професійної діяльності, пробували розібратися, як співвідноситься сфера їхнього "хочу" зі сферою "можу", хто несе відповідальність за вибір професії.

         Основними мотивами при виборі професії десятикласники визначають творчий характер праці, можливість робити відкриття, перспективність роботи, можливість отримати популярність та прославитись, заробітну плату тощо. При обговоренні співвідносили сферу "хочу" зі сферою "можу" і прийшли до висновку, що варто чітко усвідомлювати те, які вимоги до нас пред'являє та чи інша професія. І що у кожної людини є необмежений потенціал для розвитку, варто знайти способи для його реалізації, тобто розвиватися, самовдосконалюватися, не стояти на місці та складати плани. Плани можна писати, малювати, можна робити ментальну карту, стікери -нагадування та ще є багато способів для організації власного мислення. Візуалізовані плани дозволяють включити позитивне мислення та отримати бажаний результат.

         В ході занять визначили, що велике значення та вплив на вибір професії мають батьки, друзі, вчителі. Але не варто забувати, що єдиним критерієм вибору повинні стати інтереси самих учнів, тому спираючись на думки інших, треба намагатися ухвалювати незалежне рішення, відкинувши емоції так, немов би ви – єдина людина, яка несе за нього відповідальність.

         Щодо сфери інтересів у дітей, то вони, очевидно, різні, але є такі діти яким важко із запропонованих вибрати ту чи іншу, тому були надані поради додатково звернутися за поглибленою профконсультацією до психологів та фахівців з профорієтації, які допоможуть визначити їх сильні сторони, допоможуть розібратися у собі.

Фото без описуФото без опису

Л. Левківська, провідний фахівець з профорієнтації