Фото без опису  На початку 2022 року набирає чинності ДСТУ 8747. Згідно з ним цьогоріч Служба автомобільних доріг у всіх нових дорожніх проєктах відмовляться від поточного середнього ремонту на користь капітального ремонту. Таким чином, встановлюється лише 2 види ремонтів:

.

капітальний ремонт;

.

поточний ремонт.

.

Чому це важливо?

.

  Основна мережа доріг України побудована ще в радянські часи, у 70–80 роках. Якщо говорити про обсяги мережі — це 120 тисяч км доріг місцевого значення і близько 47 тис. км доріг державного значення.

.

 Збудовані 50 років тому автошляхи не розраховані на сучасні транспортні навантаження. Мізерне фінансування належного експлуатаційного утримання та відсутність ремонту десятиліттями призвело до того, що більшість мережі є вкрай зношеною.

.

 З 2008-го, коли змінилися будівельні норми, мережа доріг не відновлювалася масово капітальним ремонтом. Замість нього широко застосовувався поточний середній ремонт. Якщо норматив від капітального ремонту вимагає обов’язкове укріплення основи дороги, то при поточному середньому це рішення залишається за замовником.

.

 З 2020 року Укравтодор посилив контроль за об’єктами поточного середнього ремонту. Зокрема у понад 80 % випадків за структурою робіт його було наближено до рівня капітального ремонту. Вперше за роки незалежності кожен проєкт поточного середнього ремонту проходить Секцію 5 «Проєктування автомобільних доріг та мостів» Науково-технічної ради ДП «ДерждорНДІ» (найвищий щабель контролю проєктів, який погоджує конструктив, технічні рішення, які підрядники закладають у проєктно-кошторисну документацію).

.

  Раніше погодження Секції 5 науково-дослідного інституту потребували лише проєкти будівництва, реконструкції чи капітального ремонту.

.

Обстеження CoST Ukraine підтверджують нагальність відмови від поточного середнього ремонту

 Навесні координатори CoST з різних областей провели обстеження відремонтованих доріг державного значення у низці областей. У рамках нього виявлено чимало пошкоджень на об’єктах, котрі не так давно були здані у експлуатацію, або ремонт на яких триває, та до якості якого є запитання. Тріщини, колійність, перші вибоїни — ці дефекти задокументували представники CoST на дорогах територіального, регіонального та, навіть, національного значення.

.

  Переважна більшість об’єктів, де виявлено дефекти, оновлювалися за старими проєктами поточного середнього ремонту, яким не передбачалось ані укріплення дорожньої основи, ані посилення несної здатності дороги в цілому.

.

  Проведене ініціативою CoST обстеження вкотре показало, що практика поточного середнього ремонту себе вичерпала. Зокрема і через те, що усі дорожні проєкти «Великого будівництва» з початку 2020 року максимально наближені до рівня капітального ремонту.