Фото без опису   Вміти правильно висловити подяку – не так уже й просто. Я мала щастя працювати на декількох роботах за життя, і зрозуміла, що багато людей просто не вміють дякувати. Когось не привчили цьому в дитинстві, хтось просто соромиться висловити свою вдячність, бо переживає, щоб ці слова не сприйняли як лестощі абощо. Проведені дослідження свідчать, що висловлювання подяки колегам позитивно впливають на роботу серця, зменшує рівень стресу.

            Дослідники Каліфорнійського Університету дійшли висновку, що висловлювання подяки колегам по роботі покращує реакцію на стрес. Це означає, що вміння дякувати тим людям, які щодня пліч-о-пліч працюють в одній установі, зменшує ризик появи небезпечних захворювань. Адже ми всі чудово знаємо, яку руйнівну дію на наш організм чинить непомірний рівень стресу. І якщо ми раніше не мали такої звички-дякувати колегам- настав час це змінити. І навчитися це робити.

            Особливо потрібно навчитися цьому вмінню, якщо робота супроводжується стресовими завданнями. Чим більше стресова,  а саме така робота нашої установи, тим уважнішим потрібно бути до своїх колег. Якщо кожен працівник установи буде підтримувати інших працівників, такій установі можна довіряти найскладніші завдання.

            Як правильно  висловлювати подяку?

            «Я ціную зусилля, які ви прикладаєте щодня, щоб покращити роботу нашої установи…»

            І ніби це цілком очевидні речі, чи не так? Здавалося б, кожен працівник повинен докладати щоденних зусиль, щоб вирішувати робочі завдання максимально швидко та ефективно. Але не будемо забувати за професійне вигорання, проблеми в особистому житті тощо. Такі речі без нашого на те запрошення втручаються в робочий процес і завдають йому суттєвої шкоди. Люди-емпати, люди з вмінням ставити себе на місце інших людей чудово розуміють, що в наших теперішніх умовах просто якісно та відповідально виконувати свою роботу-це вже чимале досягнення. Адже стрес, який щодня відчувають мільйони українців, непомірно високий.

            Тому не забуваймо час від часу дякувати своїм колегам за наші  щоденні зусилля, за виконану нами роботу.

            «Я ціную у вас вашу працьовитість/відповідальність…»

            Не зайвим також буде час від часу нагадувати колегам, що ви цінуєте їхні сильні сторони: позитивні якості характеру – доброзичливість, комунікабельність, вміння працювати в команді, професійні вміння тощо. Усім нам подобається чути приємні про нас речі, особливо якщо вони сказані від щирого серця. Тому давайте візьмемо за правило декілька разів на тиждень висловлювати подяку своїм колегам  по роботі. І навіть якщо хтось не навчений цій чудовій звичці – можливо, надихнеться вашим прикладом  і теж візьме собі за правило дякувати своїм колегам.

 

Фахівець із соціальної роботи апарату

КУ «Центр надання соціальних послуг»

Брусилівської селищної ради    Наталія АЛФІМЕНКОВА