Ідентифікація громади. У Радомишльській ОТГ працюють над створенням бренду
Замок «Радомисль», радомишльське пиво та Олександр Зінченко, футболіст англійського Манчестер Сіті, який народився у Радомишлі – саме за цими трьома брендами пізнають містечко Радомишль на Житомирщині. Але громада є багатогранною та різноманітною, і має десятки та сотні цікавих, унікальних та креативних людей, туристичних місць та історичних фактів.
20 серпня у Радомишльській публічній бібліотеці-медіатеці відбувся семінар «Брендування ОТГ: як громаді заявити про себе» на якому фахівці міської ради, історики, краєзнавці, народні майстри, а також організатори місцевих фестивалів та молодь працювали над пошуком унікальних особливостей громади, які можуть лягти в основу нового бренду громади. Також, участь у семінарі взяли Георгій Федорук, радник з регіонального розвитку та Дмитро Клименко, радник з комунікації Житомирського Центру розвитку місцевого самоврядування Програми «U-LEAD з Європою».
«Радомишльська громада має потужний туристичний та культурний потенціал, і створення бренду та його популяризація дозволить туризму та культурі стати економічними позиціями. Ми зможемо залучати додаткові ресурси на розвиток територій, адже це приноситиме конкретні результати», - вважає Віктор Міхненко, секретар Радомишльської міської ради.
У минулому році громада спільно із Житомирським Центром розробила стратегію розвитку до 2027року, в якій визначила розвиток туризму та брендування територій одним із завдань. Перехід від стратегування до планування технічних завдань є надважливим пунктом впровадження стратегії громади.
На семінарі було презентовано теоретичні аспекти процесу створення бренду, також, місцеві фахівці та майстри розповіли про реалізовані проекти та фестивалі, які можуть стати основою для формування бренду.
«М’які складові розвитку громад важливі для активізації суспільства та залучення громадян до процесу прийняття рішень. Крім того, реалізація таких проектів, як брендинг територій, створює можливості для залучення інвестицій та розвитку системи монетизації туризму, що вже є твердою складовою розвитку територій», - наголошує Георгій Федорук, радник з регіонального розвитку Житомирського Центру.
У другій частині семінару учасники перейшли до практичної роботи та протягом двох годин напрацьовували матеріал для формування технічного завдання дизайнерам. Історики запропонували використати для формування унікальної айдентики історичні переваги громади: приналежність до древлянської культури, древні традиції пивоваріння, виробництва паперу, адже унікальна папірня діяла саме на території Радомишля, на території громади є стоянка древніх людей.
Також, громада має низку цікавих архітектурних пам’яток, як-от Водонапірна вежа, Млин та будівлі церков.
«Радомишль завжди був у центрі подій та відчував впливи різних культур, релігій та політичних систем різних держав та подій. На цьому і потрібно акцентувати увагу у процесі створення унікальної ідентифікації громади», - вважає Володимир Молодико, редактор газети «Зоря Полісся».
За словами Людмили Карпусь, засновниці фестивалю «Радомлин», громада сьогодні має цікаві подієві туристичні принади, які вже притягують тисячі туристів. Фестиваль млинців, який відбувається у селі Мала Рача, засвідчив потрібність серед місцевих мешканців та туристів такого дійства.
«П’ять тисяч людей ми змогли залучити цього року на фестиваль млинців. Це дуже гарний показник, і це дозволяє нам вже сьогодні говорити про успіх брендингу, який зробить нашу громаду впізнаваною та цікавою не лише для місцевого туриста», - ділиться Людмила Карпусь. Засновниця фестивалю «Радомлин».
Оксана Лисак, фахівець з зв’язків з громадськістю Радомишльської міської ради та Дмитро Клименко, радник з комунікації Житомирського Центру представили учасникам історію герба громади та необхідні алгоритми дій для створення нового брендбуку громади.
На завершення роботи учасники домовились зустрітись у вересні та сформувати технічне завдання для візуалізації брендування.